2007-12-22

ja nu är det jul igen

Ett glas vin. Lite choklad kvar från igår. Klappar klara. Lugnet lägger sig motvilligt över helgen. Kroppen spritter stirrar irrar vågar inte riktigt tro på att det är helg att det är vila. Att det är ok.
Städat sorterat slängt pantat torkat ur.
Hampton Hawes klingar piano. Nya inne-hemma-softa-kläderna på.
Skål.
Stearinljusen tända.
Bredbandet nere, tur att man har grannar som kör öppet.

O jag tänker på allt som hänt under hösten, om alla olika projekt o delar som utgjort helheten.
På tårar o skratt.
På berg-o-dal-bana som fan emellanåt.

O nu är det som att det inte fanns.
Nu står det 26 olästa böcker i hyllan o jag har köpt en ny ritpenna som jag är lite spänd på.

O jag älskar Facebook för att den håller mig uppdaterad på vad som händer o gamla o nya som dyker upp o jag hatar den för att alla förbannade causes o super-extra-duper-fun-wall som fyller min inbox så jag blir först glad över mejl o inser sen att allt kommer därifrån, igen.

Ibland är det vemodigt när året tar slut, i år känns det fint. Ser fram emot nästa. Har hopp om 2008. Är sugen liksom. Bara gör det.

Något hände. Inuti. Vände? Ändrades? Kanske.
Det är svårt att förklara, vet inte om jag vill, men det hände, o det kom väldigt plötsligt. Mina vapen på marken. Blodet rödaste rött av drömmar inte ilska inte vrede.
Det var som att isen helt plötsligt höll.
Jag står.

Går på vatten.

1 kommentar:

elisabeth sa...

God jul och göttaste starkaste nya året på dig! önskar jag eftersom jag nämligen hoppas på detsamma för egen del. Det ska bli spännande - ett händelserikt år 2008

_arkiv

.....