2007-11-26

rik o smart o snygg, snälla gud.

Det jag trodde var sant var en värld dold för mig.
_ _ _ _ _ / _ _ ?

-Ja. Utan hade jag aldrig stått.

-Kvar?

-ja


Centrifugal perception

Tid liv satin vin
Skål ros gravitation galon
Utanför empiri sorti

Jag vill tala om så mycket om allt som rinner genom mitt huvud medvetande o utanför. Om maskulinism var tar jag vägen som man hur gör man? O jag vill tala om amatörism o att man får om man vill. O jag tänker på Dirk Gently som i sin hollistiska detektivbyrå börjar fallet med att sätta sig i en taxi o peka, ’följ efter den bilen’ o om serendipitet om att göra lura medvetandet se nya vägar finna hitta stöta på saker man inte visste, vägar man inte visste att man kunde/skulle ta.

Ja så mycket.

Om den nya o den gamla lyxen o det uttjatade o om tid. Om det som verkar vara samtidens största bristvara. Att hinna.
O om ängsligheten.
Om lusten.
Om något vanligt.

Jag skulle vilja vara riktigt jävla smart.
Så där smart att folk snackade om det.
Det hade varit fint.
O snygg. Så där så att folk snackade om det också.
Helst bägge. Ett IQ på typ 6000 o se ut som Brad Pitt.
O lite rik på det.

Wow.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tala. Jag vill lyssna om allt som rinner genom ditt huvud. Och du, för mig är du allt det där. Utom rik.

mattiasg sa...

ja då skall jag orda som babblianen allt skall rinna ur mig som orkan som flod som översvämmande fintanke.
o tack.
idag är jag snygg o smart.
o lite rik oxå faktiskt.

_arkiv

.....