2007-11-27

Jag ser igenom allt

I vreden stiger jag. Upp. Står.
Stadigaste hand blankaste svärd tydligaste kontur.
Jag går på glas utan att blöda o genom vatten utan att bli blöt.
Jag böjer inte nacke inte blick.

Jag håller inte igen.
Orkar inte hålla emot. Draken väller klöser inifrån utanpå farligaste eld o jag håller inte igen.
Jag springer ikapp horisonten utan att bli trött.
Jag är solen.

Är kryptonit o skitvassa knivar o jag har lasrigaste fokus.
Jag ser igenom allt.
Jag ser himlande ögon smågester o pikblickar. Jag hör väggviskningar o gnällklagan.

Inget går förbi o ingen kommer undan.

Jag står o bestämmer mig o visste o vet o står kvar.
Blankaste svärd.
Rakaste rygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så där!

Anonym sa...

Jag är också där
ser också

Önskar min rygg vore lika rak

mattiasg sa...

jag med.
blicken framåt.

_arkiv

.....