2007-11-22

daGarNa doM går o GåR..eFTer VaranDRa..

Måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag
oj...tisdag försvann!
tisdag tisdag kom tillbaks annars missar vi en dag

Jobba - konsumera
Jobba mera - konsumera mera.
Tid.

Det verkar som om det blir mindre o mindre tid.
Över.
Till livet.
Jobba konsumera jobba konsumera.
Tillväxt mina kära undersåtar...haha...tillväxt!
Det är det enda som kan få oss på fötter ur krisen framåt
FRAMÅT underhuggare o plebejer. Framåt!

Vem tjänar egentligen på en översysselsatt medborgarskara?
På en befolkning som antingen är övertidspressad, eller arbets/förtroendelös?

Vem vinner på att samhällsdeltagarna är så jävla slutkörda när de kommer hem att det enda de mäktar med är färdigtuggad dumTV o Lotto? Håll drömjäveln vid liv, plötsligt händer det.
Vems dröm?
Drömmen om att bli snuskigt rik, utan att göra ett skit?
Bada i Moet med finpojkarna i dyrskjorta?

O när vi inte jobbar övertid skall det upplevas. Hej vad det skall upplevas! Jorden runt på 40 minuter The Griswalds i Europa Asien. Har du sett lutande tornet, bra check har du sett taj Mahal bra check...
upplev.
va fan menar du ungjävel? Här åkte vi runt halva jorden o det enda du minns var en pool o glass med fyrverkeri?!

Vad är det för fel med hänga?
ses.
träffas, lite lugnt.
kanske en kopp kaffe, kanske ett glas lådvin. (o Marabou-choklad)
Bara vara.
Låta kroppen hjärnan själen vila.
Vafan.

o hur vi än gör får vi bara veta att det finns de som har mer.
o vill vi inte ha mer, om vi typ vågar viska lite till en nära vän att ...tja...jag är nöjd.
Ja då ställer vi inte upp för fosterlandet...vi måste KONSUMERA oss in i framtiden.
Sen att planeten inte pallar, skit i det, när den ger upp är vi ändå stiligt färdigkonsumerad aska.

jobba - köpa - leka mer än man är.
jobba mer - inte träffa sina barn sin älskade sina vänner - konsumera mera.
Visa för alla man inte känner på gatan, för de som bara ser utanpå, att man är fett med i gejmet. man är fan där, i zonen. man HAR.
O för dem som är hemma, nära, har man inget att ge.

Jag vill kräkas.

Nu får det fan va bra!
Sluta köp!
Istället för att jobba - köpa jobba mindre köp mindre få ansiktstid.
Få tid över istället för sommarhus o pengar i fonder.

Dina tre senaste inköp, (mat inte inräknat), vad var det o vilket behövde du?
Jag köpte:
Skor
Byxor
laddare till iPod

Behövde: Skor o byxor.

Jag försöker komma ifrån teckningen, men den drar mig tillbaka. pappret o tuschet o bilderna vill inte släppa mig.
Jag blir nog kvar ett tag verkar det som.
Hår nu. Eller muskelvävnad.
Kropp.

Skulle nog göra viktiga saker o lägga mig i tid, men har istället kollat 4 episoder an Bones som jag tycker om. Skepp o hoj!

9 kommentarer:

frida sa...

på fredag är det "buy-nothing-day". då ska vi konsumera INGENTING. bra va? då får vi vara glad och nöjda utan att vara provocerande på någotvis. typiskt bra.

Anonym sa...

http://www.bnd.nu/index.php
Tänkte just tipsa om den precis som frida. En fridag på friday.

Kristoffer sa...

Saker kjag köpte i omvänd krono-ordning:
1. Strykjärn, det gamla pajade och jag vågade inte mixtra med elen.
2. vp-rör
3. 10 meter vitt tyg
(Då är mat, snus och bensin oräknat.)

För övrigt behövde du väl Ipod-laddaren, mer än byxor och skor? Eller?

Snygg dag, frida och tommy!

elisabeth sa...

Fan också ! jag som tänkte köpa Kents nya skiva just imorgon! Får väl vänta en dag då... För den kan ni väl inte säga är ONÖDIG?!?

Anonym sa...

Trodde jag skulle regera listan med lök och potatis men det blir
1. 2 paket Ben&Jerrys
2. Lammentrecote (svensk).
3. Färsk pasta.
Får man inte gå till frisören imorgon (min son)? Jävla skit vad nödvändig den där dagen är! Inte ens Kent således...

Tina sa...

håller med gänget. så nödvändig. tog till och med kaffe till skolan idag. o hur svårt var det egentligen? o hur många koppar dåligt orättvist kaffe i engångsmuggar köper jag inte i veckan? ok, kaffe kanske är grejen. men en del.

sist köpte jag två skivor på rocks. innan dess en kjol på myrorna. (alkohol räknas som mat va?) säkert vidrig kurslitteratur innan dess.

muskelvävnaden, i like. gillar att se det som nåt ändlöst

Anonym sa...

oj
buy nothing day är imorgon lördag hehe...flåt eller grattis

mattiasg sa...

frida, join, -ja en sån dag är ju bra att den finns...men kommer lönelånglördagsöppna affärer kunna stävjas i våra konsumtionshungrande själar. Vi har avstått från inköp i flera veckor (för att pengarna ju är slut den 7-8.e...) o nu kommer de...klart att vi vill shoppa! hur skall vi annars kunna visa vilka vi är.
eli, att köpa musik kan uppfattas som onödigt i sig.
signe, jag tror att kaffe är centralt i vår sjävvalda blindhet inför 'de andras' lidande. inte få som går under i den handeln.
kaffe på termos är snyggt.

elisabeth sa...

Nu fick du mig att känna mig lite gammaldags!
(...Självklart vill jag KÖPA skivor - vill ju HA med omslag, texter och allt!)

_arkiv

.....