2006-05-10

egen plats

En plats att arbeta på kanske bara är en plats. Egentligen händer det mesta inuti i alla fall, när man inte är där. Men platsen är den fysiska samlingspunkten för idéerna för arbetet epicentrum. Jag önskar mig längtar efter en egen plats. En yta som är min bara min som jag kan rada upp saker på ordna dem kategorisera berättelserna o ingen stör ingen plockar bort eller vill ha mitt utrymme. Jag längtar o vet att jag kommer att ha detta snart. Jag letar. Efter sommaren. Till dess får jag hålla till godo med att dela.

Detta funderar jag på, vill jag utveckla:

Hemmet

+Vattenfärg

+Saker

+Rörlig bild

+Txt

alla berättelser som finns som kan få gå genom mig en liten stund.

o jag vill sy oxå.

Om någon har en ateljé (eller del i) i Göteborg att hyra ut…hör av er.

3 kommentarer:

Kristoffer sa...

Jäklar, vilken tilltalande idé.

Jag var ute vid Röda Sten idag. Längst upp i ett hus fanns välvda fönster mot hamninloppet. Om man ska drömma, hade det varit den ultimata lokalen att vara i.

nyx sa...

...jag vill också ha en plats som bara är min...

mattiasg sa...

o om ni hör om någon som har lite för mycket plats att vara i så be dem höra av sig till mig.
tack kram

_arkiv

.....