2014-10-13

Please call me / zines

Häromdagen gjorde jag ett litet häfte. Det röda.
Jag arbetar utifrån en tumblr-feed som ju är vald, kurerad, och samtidigt rörlig i sin utformning eftersom hela flödet förskjuts varje gång en bild adderas.
Att välja ut delar och printscreena blir på ett sätt en vald o på samma sätt ett momentant val.

Det är oxå en intressant ingång att använda andra människors bildmaterial, som en del av något större. Jag tänker på hur inbankat det är med copyright intellektuellt ägande kopia originalursprung och hur det är fult att stjäla.
Man får inte ta andras grejer.

Jo.

Det gjorde mig på gott humör att få ihop det.

Jag skall göra en ny version med andra teckningar i.
Nu är det ett par bilder som jag trodde skulle funka, men nä.

Jag tror att de behöver vara skarpare, tunnare.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....