2014-10-24

[OANSVAR] på Akvarellmuseet dag 5

Idag har vi fikat med personalen på museet på morgonen. Det var väldigt trevligt. Vi berättade lite om vad vi håller på med här. 
Och annars. 
O så kom Anna o intervjuade oss för museets hemsida, o tog bild. Vi försökte se naturliga ut. Det var svårt. 
Men det var ett bra samtal där det kändes som att vi oxå fick formulerat en del saker kring vårt arbete med OANSVAR som vi kanske inte tydligt uttalat. Om hur vi jobbar o varför o så. 

Vi har ju en väldigt enkel process, men den är samtidigt skör på så sätt att vi ju sätter ihop sakerna i slutet o då måste det finnas tillåtande. 

Detta numret (#4) är spännande att göra eftersom det görs bara här. I det lilla grå huset på precis kanten av havet. 
Det vi gör här får komma med. 

Ute fortsätter vinden o regnet att slita i bryggor o husknutar. 

Jag märker att mitt arbete här har släppt ut en energi som vilat ett tag o när jag målar tusch med stor pensel o mycket vatten o det får flöda över kartongen så blir handlingen det enda rådande. 
Inget annat finns. 

Resultatet, själva bilden, blir inte så spännande att titta på men det känns helt underordnat. 
Just nu kombinerar jag det flödande glödande med ett mer collageaktigt arbete där jag lägger till former på ytan efteråt. 

Vi får väl se. 

Nu är det läspaus. 
Nattfåk / Johan Teorin
Perfekt läsning i en stuga vid havet i vinden o tystnaden. 



__________________
Mattias Gunnarsson

Inga kommentarer:

_arkiv

.....