2009-10-12

söndag 27 september och idag hänger ihop

I Svenska Dagbladet 27/9 står det om Urban och Guerilla Gardening. Om folk som smyger ut på nätterna o planterar, eller på dagen i samråd och förstånd med parkförvaltningen, lite beroende på vart man bor. En rörelse, säger några av de medverkande.
I en bok av Douglas Coupland (Miss Wyoming) läste jag för längesen om en flicka som hämnades en chef med att skriva om hans otrohet med ogräs.
Och en person driver plantering i Högsbo, en annan gör sylt av trädgårdsfrukt och idag kom några nummer av Club Donny i brevlådan och alltihopa kittlar så o jag ser att detta är något som måste bli en del.
Av mig kanske.
eller av drömmen.*

*och den porösa strukturen mörknar i skogen vid vattnet och står stadigt, men närmar sig sin omgivande plats.


2 kommentarer:

Penny sa...

Jag har inte bloggat sedan 2007. Vad fan är det frågan om egentligen? undrar jag. Jag måste helt enkelt börja igen, och jag måste skriva ner det någonstans. som bevis. Nu jävlar!

mattiasg sa...

yeah!!
helt rätt...på igen upp i sadeln tallyhoo

_arkiv

.....