2007-09-05

längesen som fan

Datorer hatar mig.
Förut var jag som en del av matrixen o allt gick min väg o jag tyckte om dem o de tyckte om mig. maskinerna.
datamaskinen var felfri o frisk.
men sen.
datorn på kontoret: sönder
datorn hemma: krasch
datorer runt mig: inte starta
o ikväll, när jag skulle jobba med min hemsida som jag så förtvivlat vill ha klar...sladdarna till lilla hårddisken där all data nu finns när moderdatorn så vältajmat lagt av: borta
jag slet mitt hår, överallt, jag ville gråta o skrika. men istället satt jag.
o glodde.

Imorgon åker jag på en liten jobbresa. Louisiana - Kassel. Konst o kaffe o hotellfrukost.
ja tack.
5 dagar.
tåg dit o hem.
sovtåg. retro.
har inte åkt sovvagn sen jag åkte till Luleå med farsan när jag var 10.
Kanske nån gång till Åre oxå. Längesen.
ser fram emot det. lång tid på ett tåg. läsa bok o gunga i en bädd högt över golvet. se landskapet rusa förbi i mörkret.

det är höst o vardagen kommer igång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Njut tågresan!

/farsan (som just suttit och väntat på Kastrup i fyra timmar)

_arkiv

.....