2007-09-28

datorn kom med posten. yeah!

Zygmunt Bauman skriver om flytande rädsla om våra neuroser som ersätter dödsfasan* hur vi måste fylla tillvaron med andra saker att vara rädda för, John o´Farrell omsätter det i Kan innehålla nötter där yoga-neurotiska Mama-föräldrar vill allt det bästa för sin avkomma o konkurrensen är mördande. Doppler gör en Struts de Luxe o flyr hela duktighetsskiten o det går att känna precis så o också vilja flytta ut i skogen o döda en älg. Det känns verkligt o idag hittade jag björn hos slaktarn o jag blev glad för jag har frågat efter det förut men då var det nästan omöjligt att få fatt i o jag var på stan för att köpa en sån där riktigt fet rita-på-väggar-tuschpenna o det var en fin känsla att ha den i fickan.

O det var länge sen jag skrev o orden fastnar inuti.

Kanske är de slut?

Jag?

Jobbar för att bli färdig inför nästa fredag.

Det tar ju lite på krafter. Vill så mycket o vill ha det gjort har nya saker jag vill har mer inuti utanpå.

O våra studenter arbetar i uterummet o det blir så förbannat spännande o jag vill bara juuuuubla!

Läser JPod o den är ju sådär jävlarrs bra som jag ville att den skulle vara o det är Coupland o jag kan inte få nog av hans språk det går inte vill aldrig att det skall ta slut bara för det skall jag sluta här o lägga mig å läsa.


*Avlägsen släkting till dödsTranan. Elaka rackare det där.

5 kommentarer:

Kristoffer sa...

"O det var länge sen jag skrev o orden fastnar inuti."

Jag är mycket för skrivande. Har dock släppt det helt det senaste halvåret-året, gjort andra saker, och när man minst anar det kommer det tillbaka. En idé, en tanke, något som får en att le. Jag är kanske med om något och tänker plötsligt om det i text och det verkar som om det kommer att vara med mig alltid.

Någon recensent skrev på Loe's Naiv Super att den troligen skulle få många läsare att vilka skriva och så känns det absolut med Doppler. Den tanken har man tänkt. Idéen är så snygg. Säg upp dig från duktigheten, ut i skogen, ta det från början igen.
--
En annan grej:
Vad hände med vårt projekt? Det rann ut i sanden, va?

mattiasg sa...

sanningar. ja doppler får mig både att skriva och att dra.
emellanåt vänjer man ju av sig med saker. jag har vant mig av med datorn verkar det som. helt plötsligt läser jag böcker o lägger mig i tid.
Le plus adult.

projektet: jag vill hellre se det som i träda, att det kan växa fram igen. snart till o med.
jag tror att efter utställningen nästa vecka så öppnas ögonen igen. med ny blick hoppas jag.
kom förbi på fredag om du är i området, så kan vi starta om samtalet om digitalitet på papper.
M

Kristoffer sa...

Fredag i området. Check. Ska försöka göra det.

Tina sa...

sjukt nyfiken inför fredag. det händer inget bättre i den delen av stan

åh uterummet gör mig såklart nyfiken. verkar grymt

härligt att du är tillbaka med datorn, fast det säkert är mycket vuxnare med böcker o sömn

mattiasg sa...

jag är oxå väldigt nyfiken. det blir fint som fan. har petat med lampor idag. o txt. o små böcker som är nya.

o ja uterummet, det är grymt. kom o kolla, utställning v.42 vernissage tisdag. HDK Aula, det kommer att bli fint som fan.

Ja det blir lite vuxenläsning. ansvar.

_arkiv

.....