2014-03-12

Att rita o förändras litegrann

En vanlig kväll. Gör vanliga saker. Kollar lite mejl, läser nån sartikel artikel.
Har tecknat lite igen o det är ju alltid avkopplande och häromdagen satte jag ihop det till  ett litet häfte. Jag vill säga Zine för att det  låter likson m tuffare, amen men jag tror det får klassas so m häfte.
















Det är lite spännande att se hur tns bilder ens bildr bilder (jävla skrivövning) utvecklas över tid trots att det inte märks när man håller på.
Tittar jag nu på det jag gör så känns det så otroligt långt ifrån det jag gjorde bara för någraår några år sen.



Ast Fast det kanske inte är så stor skillnad.
Fast det är det nog.
Är dtet det bättre idsg idag?

hmmm

Bättre är ju svårt att säga, men jag kan nog tycks att tycka att det är mer dynamiskt, och kanske lite mer vågat.

Modet att göra det jag vill utan att tänka på vad någon anna skulle e evilja se är större idag, även om jag har otroligt långt kava kvar.

När jag köpe r böcker med konstnärer så är dt nästan alltid såna som vågar på olika sätt.
Det kan vara innehållet, men lika ofta uttrycket, att våga göra fult ler nästan inget på papprtet ...
Att ha teet ett fint papper o sen bara dra några streck, det tycker jag är modigt. När jag gör det sitter Lutter Luther i hörnet o skrockar io krafsar o säger att man skall fylla pappret minsann om man nu har sn t sånt fiiiiint papper ...

Fy fana för det.

Och en vän visade mig idag CreateSpace...Amazon´s eget publiceringsverktyg...som är gratis.
Det verkar verkar lite intressant tycker jag.
Jag gjorde ett konto, så skall vi se om det går att göra små böcker med bilder...som funkar.


Inga kommentarer:

_arkiv

.....