2011-05-21

Idag när vi stod ute i solen o beundrade alla som sprang så lång kom det helt plötsligt två krigsflygplan dundrande o vi skrattade o tyckte det var löjligt.
Men varför flyger de över Göteborgs arvet, varvet?
Eller, varför i helvete flyger dom jävla töntarna upp våra skattepengar? För att stajla?
För att det är folkfest o vad kan vara mer passa de än lite kukförlängnings-uppvisning?

O när vi cyklade hem berättades att några stora pojkar på fotbollsträningen hade skrikit "Horace" eh nej "hora" när de missat mål o sen parkerade en kille sin cykel mitt på den smalaste delen av trottoaren så att ingen kom förbi o killen med barnvagn fick köra ut i gatan o det går inte att komma undan att allt hänger ihop.

Man måste på allvar börja undra: hur står det till med männen egentligen?
Är det en kollektiv dödsångest som bubblar upp?

Det är framförallt allt jävla skrämmande man är trött på.
Det är fan bland det värsta jag vet nu när jag tänker på det, skrämsel. Att gå i ovisshet om hur saker är, att det helt plötsligt kan smälla.

Och, inte helt oväntat, så framkallar de små aggressiva handlingarna irritation o aggressivitet tillbaka.
Jag märker att det provocerar skiten ur mig.

Det är nästan så att jag skäms lite för att vara man, vi borde fan kunna bättre.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....