2010-11-01

dagen efter natten

Ljuset faller inte in på mig, det stannar precis vid mina fötter. Nuddar kanske lite värmer men fortsätter sen vidare i rummet.
Rummet verkar längre ur somliga vinklar och mer som det egentligen är från andra. Ibland kan det vara svårt att veta vilket.
Inatt drömde jag att jag spydde ner en buss. Det rann över golvet och människor blev arga. Senare visade det sig att jag verkade ha lovat att kvällen skulle bli mycket bättre än vad den blev och en kvinna jag inte minns namnet på blev sur.

Det hela avslutades dramatiskt med att jag nästan åkte på stryk av en vän för att jag inte hade berättat för honom att hans fru var sjuk. När ambulansen helt plötsligt kom och hämtade henne (där vi satt och åt långbord på Götaplatsen) tappade han fattningen och det blev mitt fel det också.

Det hela smetade av sig på dagen.


Inga kommentarer:

_arkiv

.....