2008-11-15

toKYO





10 kommentarer:

Anonym sa...

fett najs.
tok-yo.
T

Anonym sa...

du har fått ett uppdrag
en bra start

MN sa...

jag vill tillbaks till asien. man blir ju förvånad över hur rent de har på tunnelbanan...

mattiasg sa...

anonym...timmarna har runnit finkornigaste sand mellan fingrar o ögon.
jag laddar bössan o skjuter salut för uppdrag o projekt.
låt landningsbanan torka som kommer jag.

MN, ja rent så att det blir en parodi. ett skall nästan.
idén om en stad.
kulisser.

MN sa...

mm verkligen.kulisser är ett passande ord.kulisser för den välregisserade tunnelbaneresenären

mattiasg sa...

mn, efter diskussioner häromdagen görs en kollektiv gissning att det handlar om yta.
att det är fett påfrestande om alla som trängs på den lilla ytan skulle prata i mobil, äta, kladda, röka överallt...man skulle bli galen.
kanske

MN sa...

japp såklart det är yta.på samma space du får andas på här i sverige får snällt du ställa om dig i asien.du får dig tilldelat ett rum, integritetssfären är mindre men ändå inte, för alla vet precis vart gränsen går.det vet man inte alltid här. Jag kan längta tillbaka på det viset att man sparar mkt energi på att leva i en viss outtalad struktur. Ta till exempel en lördag i nordstan, vilken/vem kan gå på ett flytande sätt? ingen. och jag blir så trött.du vet ju skillnaden

MN sa...

och ja det blev lite tokigt skrivet, trött o mkt anglais idag...

mattiasg sa...

att röra sig obehindrat bland mycket folk behöver nog inte kräva så mkt energi, bara lugn.
ja kan hålla med om att det är bekvämt på många sätt att ha ramverk som besparar en beslut, men samtidigt tror jag att jag skulle implodera o få tourettes om jag levde där.

MN sa...

jo det är väl klart, för mkt är ju alltid för mkt som en vän brukar säga

_arkiv

.....