2008-06-17

le font

Haha.

Jag skulle tro på hela världen. Jag menar det, jag skulle tycka att den var enastående att stiga upp i. Varje dag.

Han: Omskriven, men sällan lyssnad på.

Hon: Fermenca, ovetande om att tiden går långsammare i månsken.

F: - Om du stod still skulle jag kyssa dig.
Han: - Jag kan inte, om jag stannar finns jag inte.
F: - Utan rörelse blir alla tunna. Transparenta. Kanske om jag rör mig med dig blir det lättare.
Han: - Om du rör dig med mig försvinner vi.
F: - Tillsammans?


Rakaste vassaste tunntunna sårstreck över barhud över landskap inom utom.
[ _ _ _ _ _ _ ]
Hon petar ut ögon på dockor stjäl sovande barns hjärtan.
Finns aldrig på morgonen aldrig på dagen aldrig där man tittar.


Jag tycker om henne på nätet.
I ögonvrån.

Hon bor i luftslott luftkoja.

Han: - Tid betyder aldrig samma sak.
F: - Det gör inget, jag skulle ändå vara kvar.
Han: - Jag skulle ljuga.
F: - För att få stanna?
Han: - Ja.

Reser sig, pekar på sina fötter, sina ben.


Han: - Jag skulle stå precis här o nicka fastän jag inte visste.
F: - Och de skulle tro dig?
Han: - Ja.
Han: - Det gör de alltid.
F: - För att de måste?
Han: - För att annars skulle inget vara som vi bestämt.


Utanför rasar stillhet river köttsår grusar drömmar o knän o clownskrattar i tåransikte.
Jag rullar genom festsal balsal nattkorridor.
Önskar glödfingrar.

Sticker hål på såpbubblor ögonglober fantasier.
Är teflon o skyddsplast.
Vet att det blir morgon o i ljuset blir allt som vanligt.

Tomt.

F: - Jag vill ljuga med dig.
Han: - Om tiden?
F: - Nej, om oss.
Han: - Jag med.

2 kommentarer:

Aviga Maskan sa...

tycker om att du har nya inlägg nästan varje dag. man blir så nyfiken bara..på sanningen på verkligheten.

mattiasg sa...

bra. du är ju välkommen tillbaka varje varje dag.

_arkiv

.....