2015-06-28

Ingen mer strävan (o ingen mer jävla camping)

Jag kör bil nu. På Sardinien. 
Det är ju smått fantastiskt. Efter 25 år har jag körkort. 
#friheten
O så kör vi runt här på små vägar där alla kör för fort o vi badar eller handlar eller åker till nån stad för glass. 
O vi kör fel. 
O det är varmt. 
Inte som i helvetet utan behagligt. 
Och när det är semester o man har tiden o ingen strävan o det enda som egentligen försegår är äta bada vila köra äta så blir andningen långsammare o blicken på ett sätt stadigare och jag tänker på alla de där sakerna som kändes så viktiga i Maj o allt det som skall göras efter semestern o det blir så perifert. 
Suddigt nästan. (Det kan vara vinet:)

Gör mer,  äg mindre. 

Det känns inte som att det någonsin igen kan vara möjligt att bli stressad över alla småsaker som omringar vardagen. 

O så vill jag ha en bil. 
Det är en overklig känsla. 
Jag som alltid cyklat. Jag älskar att köra bil nu. 

Jag vill ha en bil. 

O jag vill inte sträva mer. 
Det räcker. Jag är ju nöjd. 
Jättenöjd. 

Men en bil. 
En Alfa Romeo kanske. 

Det hade varit fint. 




_________________

Inga kommentarer:

_arkiv

.....