2015-02-10

Mac Art @ Moderna

I helgen var vi i Sthlm.
Då var vi lite på Moderna museet.
Fy fan va tråkigt det var!

Jag blev lite ledsen för jag har verkligen tyckt om att vara på konstmuseer, jag minns till o med min första stora museums-upplevelse på MoMa när jag var 17 o det på nåt sätt gick upp för mig hur mycket fantastisk konst som finns...o jag har återkommit till flera samlingar genom åren...och verkligen på riktigt uppskattat det.
Men nu.
Så trött det var.
Snart kommer Louise Bourgeois...igen...med sina spindlar o allt det där.
De där spindlarna om var så spännande och stora o mys-läskiga som Alfons säger där de stod i stadsrummet och första o andra gången en ser dem så är de ju fantastiska...men efter tredje fjärde sjunde gången så är det ju bara samma samma Mac-art...man vet vad man får.

Och Rauschenbergs målade get. igen.
O lite Warhol.

Det kändes så unket på nåt sätt, med allt detta gamla som står o samlar damm.
Det blev tydligt, för mig illa fall, att den konst som får mig att stanna till inte är det som står år ut o år in i salar på museer. Konsten måste vara något annat.


Inga kommentarer:

_arkiv

.....