2012-10-04

EDC

EDC (Everyday Carry) visar sig vara nästan en liten rörelse. Hundratals, ja säkert tusentals, bilder på saker som män har i sina fickor.
Every-Day Carry finns sida upp o sida ner med bilder av mans-grejer.
Mycket klockor, knivar (?), plånböcker, ficklampor och annat.

Jag blev liksom först jätteglad när jag hittade sidan o tänkte att detta har jag på nåt sätt alltid fantiserat om men inte vågat göra, ta bild av mina saker, för att det är så in i helvete töntigt...o ändå...



Och jag minns ett jobb jag hade i akutintaget på Sahlgrenska, där en kväll en person kom in och avled.
Hans fickor tömdes på en rostfri bricka, och jag minns att jag noterade hur alldagligt det var, mitt i allt det hemska. En klocka, en plånbok, några halstabletter, nåt kvitto.
Den händelsen gjorde mig på något sätt mer medveten om saker jag bär med mig.

Under lång tid hade jag alltid en väska (en svart Marimeko i canvas) full med saker, alltid. 
Bra-å-ha-grejor.

Därför blev jag extra glad när jag berättade om den här sidan, EDC, för en kollega, och det visade sig att han har precis det där...en väska full med bra-å-ha-grejer...med sig alltid.




Fan va koolt.
Jag ville oxå det, men när jag tog kort på mitt så blev det inte lika imponerande.





Men jag vill ju inte släpa runt på en massa saker.
För att det är tungt.
Men samtidigt vill jag det.
För att det är kul.
För att det finns så många små tillfällen när livet hade underlättats av att man var förberedd.

Nu vet jag inte hur jag skall göra.








Inga kommentarer:

_arkiv

.....