2010-06-28

Pomperipossa o de ointresserade grannarna

Jag var pomperipossa. Jag hade ett hus av socker. Jag bjöd in mina
grannar.
Men de tappade intresset. De gick lite husesyn, de trevade lite här
och lite där. Men sen vad det bra med det.

Jag måste läsa mer.
Jag trodde helt bestämt att myror tyckte om socker.
Jag verkar ha fel.
Eller är det sockerbitar de inte vill ha?
Eller är de kräsna Majornamyror som bara äter KRAVsocker?

Nästa gång skall jag bygga mig ett hus av kött.
Det skall de väl tycka om ändå.

3 kommentarer:

s sa...

Härligt att se att du är i full gång och inte ger efter trots att invånarna verkar lite kräsna.
Funderar på om de kanske bara är för att hämta sina polare:)

Anna sa...

myror vet nog inte att de kan dö. army-myra..

Klart de gick för att hämta sina brosor. Ett sånt hus har man inte för sig själv, alla ska med! ;)

Anna sa...

förresten, stumbelupon var en grym sida. Har fastnat i dess krafter och har svårt att slita mig. Många tack!

_arkiv

.....