2009-12-06

ibland är det som att tillvaron lever åt en*

Tiden rinner rusar mellan fingrar.
Pang.
Först var det fredag och sen var det nästa fredag o sen var det barnkalas.
Innan det var det en massa annat.

Utställningen i Valby är ialla fall nere i sina väskor igen. På vägen hem gick vägen om Malmö/Lund för kaffe med vänner, lite konsthall (halvbra utställning. Intressant ingång om identitetsplattformar...halvtrist genomfört). Men i shoppen köpte jag Henrik Möllers video Kaninhoran (intervju med honom här). Den är ju helt jävla galen o jag sätter gapskratt i halsen.

Sen träffade jag en gallerist och en visning av delar av utställningen bokades på café/barAriman i Lund med start inom hyfsad framtid.
Då blir det 12 bilder samt en del nya saker.

8 bilder sålda.
Några kommer här.




*...som att det enda man behöver göra är att resa sig ur sängen på morgonen, sen går hela skiten av sig själv...

Och samtalen (cell) runt Carse's begrepp om finita och infinita spel går vidare. Vi börjar luckra upp det o försöker arbeta med begreppen spel och lek, det gör det hela något mer hanterbart.
Ett storägande i det Ekonomisk-Historiska PingPong-bolaget har gjort hösten en smula ljusare, eller i alla fall roligare.
En boklåda med ny vinterläsning har oxå gjort sitt för idén om en innedag med varm choklad.

Under den tidigare delen av hösten har jag legat i säng med både Anne Holt och Cammilla Läckberg, samlade serier. Allt. Samt en del annat i deckargenren.
Om inte deckarläsning: hjältefilm.
Allt jag har kommit över.
En riktig djupdykning i slentriankulturens lättsmälta mylla.
Kombinera med 100% avhållsamhet från nyheter, i alla former.

Nu är jag där att kommaterade sms känns i överkant komplexa, och att baksidan på vanlig skönlitteratur är nog för att söva.

hjälp.
Har Erlend Loes Gör vad du vill som övergångsbok. Den är ju en riktig bok, men inte så komplicerad i txten.

Nu är rasten slut o det är dax att handla.
Det är säkert någon som vill ha middag.

Förresten har jag sorterat delar av min bokhylla i färgordning. Sköna hem.
Boken som objekt, snarare än läsning. Vad säger det om...(jag vill skriva vår tid, men förmodar att det bör stå mig?)

well.




2 kommentarer:

Unknown sa...

skaffa voddler, där finns en del skitfilmer som du säkert inte sett kanske. döda ting ska sorteras i färgordning. själv vill jag sorteras som hårdplast när jag dör.

mattiasg sa...

jag skall aldrig dö.
men om jag gör det så vill jag sorteras i storleksordning. stigbygeln o städet o vaffan i ena änden.
nåt stort i andra.
eller i färg.

voddler. två gånger som var den första på samma dag.
innan dess, intet.
ok jag skaffar.

_arkiv

.....