2009-01-14

runt runt

Blicken prinsessfäst bakom mig

Tid för insida / du / utsida

_ _ _ _ _ _ _ ?

När kommer stillheten

Före eller

Efter?


När klockjävlarna ringer ringer aldrig slutar o ögonen

Vägrar blinka tåras

Rinner svartränder smakar vardag

Kommer disk o tvätt

Luktar duktighet o handknut i fickan

Låter finskratt o martinisorl

Pianobar / dikeskant


Och om dockornas kläder blir smutsiga tvättar jag dem

Med fantasier om framtida duktighet.

Kalkera är fusk

Du får inte härma


Förtydliga orden för mig.

Ge mig palmblad o kokos

Ge mig vassaste precisionsord o _ _ _ _ _ _ _ _ formulering.

Förför mig med diskursanalys och subversiv kontext

Knulla mig med umami och postsymbiotisk semiotik.

Ge mig mer än jag tål

Oförstånd o taktilitet

Rör mig






Tuggmotstånd

Kaffekoppar i papp o porslin: 12

Stolar: 19 + 13 staplade

5 fönster 2 fördragna

Torra blommor

Jackor på bord. Protokoll

Väskor

Hungermage tepåsar

Svart skärm med små via nålar: 1

Surrande projektor

Diskbänk

Laptop

Grön tröja röd tröja gråsvartblåvita tröjor

Vinterskor

Tomma flaskor förlängningssladd

En modell av något som är svårt att förstå

Ord om sakernas kaotiska tillstånd.




Komplexitet

Tårgas

Sockerlag


Blodomlopp: rusande


Klicka för att avsluta

Presentation: 20 min


Jag väntar utanför rävens dörr / stirrar på handtaget

6 kommentarer:

Anonym sa...

poesi jag gillar
ordverifiering: pecolyco
t

Anonym sa...

Oj, så personligt att jag blir generad.

Anonym sa...

...eller privat är nog mer rätt.

mattiasg sa...

t,
om man slår på pecolyco...kommer detta: Sexkompas {codo}
- [ Översätt den här sidan ]
Tolihorxamirfyqu risesetok junjjevu nyzimory cyhy zaxicisa btuxogo hyzi je zuqucupiso pecolyco gyvaqukapy vy! Jiburmitenki sno bomufa

så kan det gå.

anonym, icke privat på ngt sätt.
txt är txt
ord rullar ut sig framför en emellanåt utan att man riktigt styr. när hjärnan är på gräns till överfull. det är spännande, men inte privat.

Anonym sa...

ja det blev ju lite tokigt det här. privat skulle man kunna säga. det var inte vad jag hade väntat mig. tur att b gått å lagt sig. lustig ordverifiering. nu fick jag "dammes" och vågar inte googla.
t

mattiasg sa...

nä man får passa sig.
problemet med www.
den oskyldigaste sökning kan generera de pinsammaste resultaten.

om ödet o dess icke-varande skriver Marisha Pessl i 'Fördjupade studier i katastroffysik'...
hon talar om (att hennes pappa säger) att ödet inte finns...de som ställer in sig på otur kommer att ha otur...typ.

det sätter slumpmässiga sökningar i ett annat ljus...kanske.

M

_arkiv

.....