2008-03-06

?

Vad behövs i skolan behöver man sånt man inte direkt kan se vad det skall leda till vad skall man med allt det där andra som bara är utfyllnad sånt som kanske men bara kanske får betydelse senare i livet sånt som kan vara delar av ramverk eller vägar möjligheter att se lösningar men man vet inte?
Behövs bild?
Kanske räcker det med mattesvenskaengelska o några till mätbara ämnen?
Kanske räcker det med lite ritafintmålatavlor som man ser vad de föreställer o lite avslappningroligatimmen när allt annat är så jobbigt?

Tja.
kanske.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Vem jag fångat in och hjärntvättat dig då???

:)

mattiasg sa...

den rådande ordningen.

men jag hämtar andan.
slipar knivar o yxor.
andas.
hittar kraft.






vi har bara börjat.

Glenn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Aviga Maskan sa...

är det bara jag som blir upprorisk och vill förändra när man möter bildundervisningen i skolan???
Kommer bara på fler och fler saker ju tristare och stelare undervisningen är...
Man behöver bara mer inspiration än skolans väggar.
Det och att man använder elevernas intressen ja det där att finna eleven där den är och först då kan man komma vidare och det kan bli kul.
När jag vikareierade i onsdags var det ett väldigt intresse för tejp i två åttor. dom vevade den runt varandra och snodde den...
Dom leker med mobileran och jag vill använda tejp. tänk massor av tejp, kartoner, mobilkamera, ta bilder, veva in varandra, tejpa på kartonger i olika tejper... Och sen kopplar man det tilll christo eller vad han heter och konst.landart. Sätter upp bilderna, tejpkonstverken...
inspiration...

_arkiv

.....